Bodrum’da Ucuz (!) Tatil
Tülay Demir – KGK Genel Başkan Yardımcısı
Yaz denince magazin gündeminin değişmeyen başlıklarından biri şu: Popüler tatil beldelerinin popüler mekanları ve “el insaf” dedirten astronomik hesapları…
Bir yaz lahmacunu konuşuyoruz, ertesi yaz ayran fiyatına veryansın ediyoruz. Bir sonraki sezon şezlong fiyatına bakıp “şezlongun kendisi de dahil mi” diye soruyoruz.
Asgari ücret hesaplamaları yapılıyor, “Bu kadar da olmaz” deniyor, hop oturulup hop kalkılıyor. Basına düşen kıvılcım, sosyal medyada harlanıyor.
Astronomik hesap denince akla gelen ilk belde olan Bodrum, bu yaz da şaşırtmadı. Uluslararası bir otel zincirinde servis edilen dönerin fiyatı yüzünden gündemin ilk sırasına kuruldu.
Ama itiraf edeyim, bu gündem bana artık fazlasıyla suni geliyor.
Neden derseniz; bir Bodrum âşığı olarak her yaz birkaç kez gidiyorum. Ve beldede otelinden restoranına her bütçeye hitap eden adresin bulunduğunu gayet iyi biliyorum.
Ama… İşte “ama”sı var. Magazin basınının objektifleri hep ünlülerin rağbet ettiği mekanları “zoom”luyor, onların menüsünü tarıyor. Sonuçta da uçuk fiyatlar beldenin tamamına mal ediliyor.
Haklı ya da haksız “astronomik hesap”lı birkaç yer üzerinden koca bir beldenin “vurun abalıya” misali hedef tahtasına oturtulmasına karşıyım. Bile bile lades dedirten mekanlara kurulup sonra da gelen hesaba isyan edenleri, fotoğrafını çekip sosyal medyada paylaşanları da art niyetli buluyorum.
Maksat konuşulmak olsun da ne olursa olsun… Sahi “reklamın iyisi kötüsü olmaz” lafı çok eskilerde kalmamış mıydı?
Amma velakin; Bodrum Belediye Başkanı Ahmet Aras’ın konuyla ilgili açıklamaları şaşırtıcı: “Turistin cebindeki parayı sonuna kadar almakla mesulüz, bununla gurur duymalıyız!”
Bodrum gibi Turizmin gözbebeği bir şehrin Belediye başkanının ağzından çıkanı kulağının duyması, konuşurken iki kez düşünmesi gerekmez mi? Hadi bunu geçtim beni asıl düşündüren bu tür açıklamaların dünya basınında da yer buluyor olması ve ülke olarak zor durumda, zan altında kalıyor olmamız. Nitekim İngiliz Daily Mail “Turistin cebinde ki parayı sonuna kadar almakla mesulüz” şeklinde ki açıklamaları tüm Dünyaya servis etti bile. Bu açıklamalar Hollanda ve Belçika medyasında da geniş yer buldu. AB ülkelerinden turist beklerken düştüğümüz hale bakın.
Yaparsın en güzel tesisleri, dünya markaları birer ikişer ülkemize gelir, bununla gurur duyarız. Yanlış anlaşılmaya müsait açıklamalarla turisti yolunacak kaz, esnafı da kazıkçı durumuna düşürmek nasıl bir zihniyettir şahsen ben anlamadım. Anlayan varsa bana da anlatsın bi zahmet!